duminică, 13 septembrie 2009



Se spune ca NE DIFERENTIEM DE ANIMALE PENTRU CA AVEM CONSTIINTA DE SINE.
Dar ea exista la bebelusi si la copii mici? Daca ar exista ar stii sa se fereasca ar avea instinct de autoprotectie. Dar nu il au. Prin urmare nu sunt umani? Ce sunt? Animale? In tot acest timp pana cand ajung sa invete sa se fereasca sunt protejati de adulti. Apoi mai dureaza o perioda pana invata sa se apere singuri.
Abea atunci devin umani?
Am putea spune ca daca nu stiu sa vorbeasca asta nu inseamna ca bebelusii n au constiinta de sine. Exact acelasi lucru putem spune despre animale.
Poate ceva ne face diferiti de animale dar sa nu uitam ca nici noi n avem aripi...
Asa ca in ce fel suntem diferiti?


Sa ti spun acum despre batranul meu caine? Ca priveste in gol? Manifestare ciudata, tipica omului, am spune. El totusi e caine dar sta nemiscat si priveste in gol.
Mintea lui pare golita de tot sau poate se gandeste la urmatoarea masa?
Multi spun ca nu ar avea constiinta de sine. Cum si au dat seama?
Il inreb pe Onix, celalalt caine al meu.
-Tu stii ca existi?
Nu imi raspunde, bineinteles, pentru ca nu mi intelege limbajul si chiar daca l ar intelege, oricum nu se mai oboseste sa mi raspunda. Dupa 4 ani de stat langa mine( care pentru el se spune ca ar fi 28 de ani!) si a dat seama ca nici eu nu i inteleg limbajul.
Asa ca ofteaza si se culca loc, reluandu si pozitia: pe spate cu labele in sus.

4 comentarii: